Full version: mata kråkor
vanjalarsa
jag undrar om någon har nåt tips om hur man kan hindra stora fåglar från att äta upp nötter och fröer? missunnar dem egentligen inte men de små får inget för det tar slut på en gång. Tips? nåt att sätta upp? är inte särskilt händig så det får inte vara nåt krångligt, och naturligtvis inget som någon fågel riskerar att fastna i.
jättetacksam för svar och tips.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Myosotis
Någon sorts bur eller inhägnad med stora maskor som småfåglarna tar sig igenom.
vanjalarsa
Tack för svaret ! Var hittar jag sånt tror du ? Kan jag isåfall bara hänga upp det runt frö/nötbehållare? Som ett "rör" utan botten och utan tak. Skulle det funka ?
Tack igen !
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Myosotis
Rullar finns ju att köpa på Lantmännen t.ex., lite onödigt att köpa en hel rulle bara, du kanske kan få en bit av någon du känner? Fårstängsel? Eller gör en kub av kompostgaller.

Kråkfåglar är smarta, jag är inte så säker på att ett rör räcker, du kanske måste ha tak och golv också för att de inte ska ta sig in. Och tillräckligt avstånd från sidorna, för de kommer att försöka sticka in huvudet.
vanjalarsa
Tack igen! ska kolla om jag kan lösa det .
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Eva i Skåne
Här säljs en just från Odla

Den ser inte så stor ut, men de stora fåglarna har nog inte så stor framgång.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon