Full version: Rådjur på simtur.
Gossen Ruda
Såg en konstig sak i söndags. Långt ute i sjön var det något som simmade. Kunde inte begripa vad det var, för stort för att vara en and, även för en skarv. En titt i kikaren avslöjade att simmaren var en råbock. Den var långt ute, flera 100 meter ut. Den pinnade på bra och jag höll ett öga på den när den kom närmare. Jag fick några bilder när den passerade men den gick inte iland hos mig utan fortsatte runt en udde. Jag vet inte var den gick ner i vattnet men den måste ha simmat närmare en km.

Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 02-11-2015, 18:50) *
Såg en konstig sak i söndags. Långt ute i sjön var det något som simmade. Kunde inte begripa vad det var, för stort för att vara en and, även för en skarv. En titt i kikaren avslöjade att simmaren var en råbock. Den var långt ute, flera 100 meter ut. Den pinnade på bra och jag höll ett öga på den när den kom närmare. Jag fick några bilder när den passerade men den gick inte iland hos mig utan fortsatte runt en udde. Jag vet inte var den gick ner i vattnet men den måste ha simmat närmare en km.


yes.gif wub.gif
Tapio
Halaj!

Häftigt!
Jag har undrat ibland varför älgar och liknande hoppar ner i vattnet trots att det inte verkar finnas en uppenbar förklaring. Det är ju inte precis deras naturliga habitat.

//T
Huggorm
De kanske tror att gräset är grönare på andra sidan?

Den är säkert trött efter simturen så om man skyndar sig efter kan man nog ta den med slidkniven och förpassa den ner i frysboxen
silos
Härligt att få se sådant!
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 03-11-2015, 16:59) *
Den är säkert trött efter simturen så om man skyndar sig efter kan man nog ta den med slidkniven och förpassa den ner i frysboxen


Praktisk som alltid... ohmy.gif

Du skulle kanske försöka förädla din romantiska ådra... kompiskram.gif
Lokan
Fint fångat Ruda! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon