Full version: Svamptråd 2015
Gossen Ruda
Nu är det snart dags. Såg några knattekantareller i helgen. Drygt centimeterstora så de får växa till lite men svampåret har börjat.
Huggorm
Jodå, de börjar komma nu. Går nog att fylla en stekpanna om man vill.
*Stintan*
Avnjöt precis en kantarellmacka smile.gif
Gossen Ruda
Grrrr. Mina knattar har torkat bort.
hattstugan

Fick ca 1/2 liter rensade kantareller idag! De hade på ca 1 timme plockat kanske 3 liter orensat!
Huggorm
Här har de också torkat bort om det någonsin varit några, de jag sett växte runt föräldrahemmet. Samma med blåbären, det kommer visserligen många men de är små och torra.
Anki på Öland
Nu har vi till slut fått så pass med regn att svampsäsongen satt fart - plockar dagligen champinjoner, Stolta Fjällskivlingar och Karl Johan! Mums yahoo.gif
*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 21-09-2015, 14:30) *
Nu har vi till slut fått så pass med regn att svampsäsongen satt fart - plockar dagligen champinjoner, Stolta Fjällskivlingar och Karl Johan! Mums yahoo.gif


Lyllos smile.gif
Gossen Ruda
Det har börjat så smått men knappast någon svampsäsong än.
Huggorm
Jag har hittat en del röksvamp men annars är det mest bara kantareller att hitta. Ännu inga trattkantareller, i år har det ju regnat tillräckligt för att de skall trivas tycker jag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon