Full version: Fladdermusholk
Lasse Be
Det är en lite kall midsommar ibland regnar det ibland skiner solen men graderna står fastspikade på 12 så jag har bosatt mig i snickarboa. Snickrar fladdermusholkar, allt enligt NRM anvisningar. En sak jag inte riktigt har kläm på är varför jag ska ha en bajsbräda längs ner

Vad ska jag göra eller inte göra om det ligger spår på den och vad ska jag göra om det inte ligger spår på den.
gunsta
Man ser väl i o m 'bajsbrädan' om holken är bebodd. Jag har en identisk holk (med b-bräda) - under alla år den varit uppsatt så har inga spår av fladdermöss synts - trots att dom bor och finns kring torpet.
Lasse Be
Funderar ett varv till. Din holk som inte är bebodd ska man flytta den då kanske. Kommer att sätta mina på en ö i en liten sjö så jag kommer inte att kunna titta till den så ofta.
gunsta
Jag har börjat att misströsta när det gäller fladdermusholken - tror inte 'mina' möss är det minsta intresserad av den. Finns också många gamla träd på och kring tomten + flera 'vindar'- jag tror helt enkelt att dom av gammal vana bor där. Men jag låter holken sitta. Men lycka till med dina holkar - rapportera gärna om du skulle se något som tyder på liv i dom.
pejori
Tror också dom föredrar vindar samt gamla övergivna fågelholkar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon