Gröna mormor
Nu har jag skickat in min rapport. I år hade jag ett par nykomlingar som inte varit här tidigare, en gråsiska och an björktrast! I övrigt var det dom vanliga, blåmes, talgoxe, koltrast, rödhake och järnsparv.
gunsta
CITAT (Gröna mormor @ 27-01-2014, 15:55) *
Nu har jag skickat in min rapport. I år hade jag ett par nykomlingar som inte varit här tidigare, en gråsiska och an björktrast! I övrigt var det dom vanliga, blåmes, talgoxe, koltrast, rödhake och järnsparv.


Hälsa rödhaken från mig - det är min favoritfågel smile.gif


PS: järnsparv var det längesedan jag såg.
Huggorm
Jag hoppade över i år. Jag ha slarvat en del med matningen så även om jag matade nu i helgen så var det inte så många fåglar som förstått det så det kändes inte representativt jämfört med tidigare år. Annars var det som vanligt, ett nötväckepar, talgoxe, blåmes, titor och kanske någon pilfink. Inga domherrar, nötskrikor, hackspettar eller annat som man brukar få besök av ibland. Men de dyker väll upp igen senare i vinter om jag fortsätter mata nu.
Påtoppen
Jag har inte rapporterat men spanar tillsammans med katterna genom fönstret.

Har sett
blåmes
gulsparv
gråsparv
koltrast
EN steglist har jag sett, kul när man ser något man inte sett innan!
rödhake

Hoppas att det landar en domherre en dag...
Wilmer
Nu har vi inrapporterat följande ;

Större hackspett 1
Rödhake 1
Pilfink 7
Koltrast 4
Bergfink 2
Grönfink 3
Grönsiska 5
Talltita 2
Domherre 4
Svartmes 2
Blåmes 15
Gulsparv 12
Talgoxe 15
Nötväcka 3
Nötskrika 1
Skata 1
Stjärtmes 5
Kungsfågel 1

Fredag, lördag var det väldigt tunt med fågel, pinsamt lite i jämförelse med vad det brukar vara men sedan tog det sig lite i allafall. Tur det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon