Wilmer
Den 24 januari till skymningen måndagen den 27 januari 2014 kan du välja att räkna fåglarna!

Se mer information på Svenska ornitologiska föreningens hemsida;

SOFnet

Kul sätt att "umgås" med fåglarna i trädgården lite mer koncentrerat. Här är det i allafall mildvinter å det grövsta men många besökare i allafall. Ett gäng stjärtmesar har kommit för att stanna, kul! I går flög två grönsiskor i rutan men efter att ha vilat i en handduk flög de sedan iväg glada och förhoppningsvis bara omruskade.

Det jag inte ser i år är koltrastar. Inte så många förra året heller.

Ha det kul!

Kicki
EKLO
Å så synd, den helgen är jag utomlands.

Annars har jag sett havsörn och domherrar i år, för första gången från trädgården.

Låter underbart med stjärtmesar på besök Wilmer, man blir ju himla glad när man ser dem, så otroligt gulliga.

Koltrastar har jag - och blåmes, talltita och talgoxar är stammisar. Här om dagen en liten hackspett på talgbollarna en kort stund. Men den milda vintern gör att färre arter än vanligt syns dagligdags.
Wilmer
Så synd! Du får köra webcamera och räkna efteråt wink.gif Ja, stjärtmesarna är underbart söta. Vi har också havsörna som seglar över men nu var det länge sedan. Inte äter de vid fågelborden heller som tur är, jag brukar rusa ut och låsa in katten när den cirklar över tomten -fear-.gif
Wilmer

Jag rapporterade även förra året
Jag matar hemma
Fågelbord
Fröautomat
Talgbollar
Jordnötspåsar
havre äpplen krossade talgbollar insektspellets på marken
Art Ant
Större hackspett 1
Rödhake 1
Pilfink 7
Koltrast 4
Bergfink 2
Grönfink 3
Grönsiska 5
Talltita 2
Domherre 4
Svartmes 2
Blåmes 15
Gulsparv 12
Talgoxe 15
Nötväcka 3
Nötskrika 1
Skata 1
Stjärtmes 5
Kungsfågel 1


Inrapporterad fågelspaning!

Som vanligt tunnt denna helg, tror fåglarna har en inbygd klocka? Kul i allafall att sitta och spana i år ihop med dottern som lär sig fler och fler fågelnamn, men helt säkert inte vem som är vem förutom skata och koltrast och på lätet korp och Uggla. (ospecifierad sort).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon